Powered By Blogger

Monday 22 August 2011

Aku Bertanya Dan Tolong Kau Jawab

Aku bertanya dan tolong kau jawab..!
Kita adalah serumpun benih,yang di ikat tali berhias buih,
tak ingin kah kau berhijau lumut dengan ku??

Aku bertanya dan tolong kau jawab..!
Kita jua serumpun harap yang hidup di tanah kering berasap,tak ingin kah kau berputik dan berbunga bersama ku?

Aku bertanya dan tolong kau jawab..!
Kenapa kau sambangi,si kumbang durjana penghisap bunga?
Kenapa kau percaya,si pendulang lidah seribu wajah..?
Kenapa kekasih ku..?
Kenapa..?

Aku bertanya dan tolong kau jawab..!
Apakah kau lihat bulu mata mu?
Yang serupa pelangi tujuh warna?
Atau ia telah membatu biru?
Berselimut ego dan jasad jahat mu..??

Kau bertanya dan akan ku jawab..!
Aku bukan lah siapa siapa..!
Tak perlu kau bentang tanda tanya mu..!
Atau kau pijak bersepuh gelak..!
Aku hanya mencari tangkai bawang ku,
yang kelak berbunga mawar di serumpun salak..!

Lingga,13 November 2010

2 comments:

  1. puitis nye...
    Karya ndiri apa copy paste tuh..???

    ReplyDelete
  2. yaa sendiri laah plis dech? hahaha

    ReplyDelete